karibu!


Karibu* :))

Na een zeer gemakkelijke vlucht, behalve dat stukje Servië met veel turbulentie en dichtgeknepen billetjes, kwam ik rond 21u30 dan effectief aan op de luchthaven van Dar es Salaam. Ook hier gingen de documentcontroles zeer vlot. 

Na het claimen van mijn bagage wachtte Aidan (een masterstudent aan de UDSM) me op. Na een onverwachts innige omhelzing (dat is hier niet met afstandelijke knikjes en glimlachjes blijkbaar) gingen we op zoek naar een nieuwe chauffeur, aangezien de oorspronkelijke problemen had met betalingen op de airport. Op de autotocht naar het appartement leerde Aidan en ik elkaar wat beter kennen. Ik heb ook alvast wat tips en aanbevelingen gesprokkeld:

  • Food recommendations: chapati* en ugali na nyama*
  • Activity recommendations: Zanzibar, zwemmen

Af en toe was het even schrikken op de weg aangezien ik aanvankelijk maar bleef vergeten dat men hier links rijdt. 

Na een 20-tal minuutjes kwamen we aan het appartement aan waar Ylona (studente waarmee ik het appartement deel) me opwachtte. Ze had ook reeds een pasta met scampi's (en veel peper :p) en thee voorzien. Het appartement is zo veel groter dan ik me had ingebeeld! Met maar liefst 3(?!) badkamers en toiletten. Ook Yaël en Stéphanie kwamen langs om te praten. Zij huren het appartementje juist onder ons. Wanneer iedereen wat te moe werd, zijn we gaan slapen. 

*Karibu: groet om iemand welkom te heten
*chapati: type flatbread
*ugali: soort pap van maïsmeel = fufu

[video van vertrek]
https://youtu.be/CFTUu3bzIQo*

*liedje: N(i)tarejea, vertaald als 'ik zal terugkeren', is een liedje van de bekende Tanzaniaanse zanger Diamond en gaat over een arm gezin op het platteland waarvan de papa naar Dar trekt om geld en geluk te vinden. Hij zegt zijn vrouw en kinderen dat hij zal terugkeren.

Morgen heb ik een afspraak met mijn contactpersoon in de International Office van Dar es Salaam en zondag zal ik met de andere studentjes en wat ex-studenten die (momenteel) in Dar verblijven naar een rooftop bar gaan. Ik hou jullie op de hoogte van mijn eerste avontuurtjes!! <33

Usiku mwema!*

*Usiku mwema: goeie nacht



Reacties

  1. Als je de video wil bekijken moet je de youtube link (zonder asterisk) kopiëren en in een nieuw tablad plakken. Hopelijk lukt dit :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dus yt video werkt niet vanwege de audio (stomme copyright altijd ugh). Stuur maar berichtje als je het toch wil zien, dan stuur ik het privé door :))

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

wiki moja

orientation week