wiki moja

;  

Wiki moja


Siku 1 - jumatatu


Mijn eerste dag aan de Universiteit van Dar es Salaam begon teleurstellend... Vroeg uit de veren stond ik om 7u30 klaar op de campus voor mijn eerste archeologie les. Na een half uurtje wachten hoorde ik echter dat de les niet doorging (dit zal nog zo'n 5x gebeuren later in de week...). Normaal gezien was dit mijn enige les voor maandag maar omdat ik niet helemaal voor niets naar de campus gekomen wou zijn, besloot ik de piano introductie les ook nog mee te pikken. Deze was echter pas op de middag dus ik heb eerst nog samen met de Duitse studenten ontbeten in één van de studentenrestauranten. De piano introductie was heel chill en de supervisor 'Andrew' (tevens masterstudent) heeft ons ook nog een rondleiding gegeven in de creative arts department (een plaats waar ik nog heel veel aan te treffen zal zijn de komende maanden :)). 
We mochten ook in de studio van Kado Best (student music producing). Andrew vertelde me echter dat de piano introductieles echt voor beginners is die van nul af aan piano willen leren. Hij adviseerde mij om het derdejaarsvak bij te wonen. Na het middageten ben ik dus naar het pianovak voor de 3e ba gegaan. De prof hier zei me echter dat ik best jaar 2 of 1 volg... Ik besloot om dinsdag ook jaar 2 bij te wonen om te zien welk level dat is. Ik heb in de creative arts department ook al een paar nieuwe vrienden gemaakt.



Siku 2 - jumanne


Dinsdag begon m'n eerste les (ethics of cultural tourism) om 7u (dat deed pijn). Gelukkig kwam de prof opdagen deze keer... Na de intro les ben ik terug naar de arts department gegaan om te praten met de prof piano van jaar 2 over mijn niveau. Ook hij zei dat ik jaar 3 kon beginnen, maar uiteindelijk besloot ik toch jaar 2 te doen omdat dit minder druk zou geven. We hebben wel afgesproken dat ik gewoon in samenspraak met de prof eigen stukken mag kiezen. Achteraf heb ik terug wat piano geoefend in kado's studio. Hij heeft me ook uitgenodigd voor mee te spelen in de band maar aangezien ik daar geen ervaring mee heb, heb ik dat vriendelijk afgeslaan. Ik mag wel altijd komen luisteren naar de repetities. In de namiddag heb ik nog kort afgesproken met een vriend en achteraf ben ik naar de international office gegaan om nog wat papieren in orde te brengen. 


Siku 3 - jumatano



Woensdag was niet de tofste dag van de week... Mijn eerste les viel wederom weg. Daarnaast ben ik duizend keer over de campus gestapt op zoek naar mijn tweede les omdat mensen me bleven rondsturen. Uiteindelijk ben ik samen met een meisje dat ik dinsdag ontmoet heb, en haar vrienden, naar het juiste lokaal gegaan. 


Siku 4 - alhamisi



Donderdag ging mijn eerste les weeral niet door. Aangezien ik nog een paar uur vrij had tot de volgende ben ik terug naar het appartement gegaan om daar te eten. De les die ik 's middags wou bijwonen ging ook al niet door. Ik heb het uur dat vrij gekomen was dan gespendeerd in de band room. Het was echt extreem leuk om iedereen gewoon z'n eigen ding te zien doen en zich volop te zien amuseren. Ik heb een paar heel leuke mensen (Johari, Kai, Richborn en Prosperity) ontmoet ook. Mijn derde les ging gelukkig wel door! En aangezien ik voor mijn laatste les 4uur vrij had, ben ik terug naar de creative arts department gegaan om wat piano te spelen. Ik heb de mensen die ik in de middag ontmoet had beter leren kennen. En ze hebben me ook een aantal muzikale zaken bijgeleerd :)) Mijn laatste les werd last-minute gecancelled... Gelukkig had ik fun in de arts department, anders zou ik wel een beetje pissed geweest zijn. 


Siku 5 - ijumaa


Vrijdag had ik enkel een piano seminar. Na de les ben ik wat blijven praten en achteraf heb ik samen met Nyasha lunch gegeten. 

Momenteel ben ik thuis, uitgeteld. Maar het was al bij al dus wel een leuke eerste week!

Reacties

  1. Waw Nele! Heel verheugd dat je de piano terug hebt ontdekt. Ga ervoor. Een kunstzinnig milieu is altijd fijn. (hm.. 😁)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

orientation week

karibu!