orientation week

 

Orientation week


Siku 1 - jumanne (dinsdag)


Onze oriëntatieweek begon dinsdag om 10u. We werden verwacht op de campus voor wat algemene info over de verdere verloop van de week en om een eerst kennismaking te hebben met de andere internationale studenten. Naast ons vieren uit Gent, waren alle andere (10-tal) internationale studenten uit Duitsland. Er worden blijkbaar nog zeker een 80-tal extra studenten verwacht, voornamelijk uit China, maar zij zouden pas tussen eind november en midden december arriveren. Na de algemene info, namen onze buddies ons mee op een campus tour, waarbij we uitleg kregen over de locatie van de aula's, bieb, health centre, cafetaria's, etc.

(foto: buddy en ik :))


Siku 2 - jumatano (woensdag)


Woensdag begon wederom met wat info. Daarna moesten we een foto laten trekken voor op onze student ID cards. In de middag kregen we een paar uur vrij om te eten. Deze tijd heb ik gebruikt om een paar Duitse medestudenten beter te leren kennen. Vooral met Nyasha, Lotte, Alexia en Axel klikte het zeer goed. We hebben ook al gepland om samen naar de vismarkt en kariakoo te gaan. Ik ga ook nog met Nyasha (een) dansworkshop(s) volgen en naar de kerk (ik voor onderzoek, zij omdat ze niet religieus is maar wel benieuwd naar het Afrikaanse kerkgebeuren). 


Ik heb ook een overzichtje gemaakt van alle vakken die ik interessant vind om hier te volgen. De lijst is iets groter uitgevallen dan verwacht, want ik zal ze moeten reduceren tot 5 vakken. 

Later die avond kwamen Droene, Dae en Melissa nog eens langs om te blijven overnachten omdat ze een inschattingsfoutje gemaakt hadden voor hun trip van Zanzibar naar Morogoro. We zijn nog samen eten gaan halen en daarna gaan slapen, want het was een vermoeiend dagje. 


Siku 3 - alhamisi (donderdag)



Donderdag was een redelijk nutteloze dag. De infosessie in de ochtend was volledig in het Swahili en bestond voornamelijk uit info die we reeds gekregen hadden de dag ervoor. 

Ik heb m'n lijst met interessante vakken ondertussen wel kunnen reduceren tot 7. Ik zal volgende week alle 7 vakken volgen en achteraf beslissen welke 2 ik zal laten vallen. 


Siku 4 - ijumaa (vrijdag)


Vrijdagochtend vielen de 2 infosessies last minute weg. We hebben in de plaats dan een uitgebreide bibliotheektour gekregen. Deze was redelijk nutteloos voor mij aangezien

Vanessa (buddy) mij alles reeds getoond had. 

In de namiddag stond er dan een city tour gepland. We zijn naar het national museum geweest (kinda teleurstellend, not gonna lie). Achteraf zijn we ook nog even aan de zee gestopt voor foto's. In de bus kregen we ook nog wat uitleg over het stadscentrum van Dar.

Ondertussen zijn we ook vervoegd geweest door 2 nieuwe uitwisselingsstudenten, één uit Italië en één uit de VS. Ik heb ook Tomas (Duitse student) beter leren kennen. Hij zal volgende week in hetzelfde appartementencomplex als ons komen wonen. 

's Avonds stond er ook 'Dar by night' op het programma. Dit bestond uit samen uit eten gaan en daarna naar een club. Dit heb ik echter niet meegedaan omdat Amber deze nacht arriveerde op de luchthaven en later dus bij mij in het appartementje. Daarnaast was ik ook gewoon te moe om uit te gaan.

Toen Amber aankwam in het appartementje hebben we gewoon wat gepraat en gegeten en daarna uitgeteld in ons bedje. 


Jumamosi (zaterdag)

Zaterdagmiddag ben ik dan samen met Amber wat praktische dingen in orde gaan brengen (simkaart, mobiele data, tanzaniaanse shillings, apps). We hebben ook super lekkere burger gegeten! Momenteel is Amber vertrokken naar de bushalte voor haar bus naar Morogoro en ik ben dus deze blog aan het schrijven :D Hierna plan ik nog wat te lezen voor mijn baproef. Ook morgen staat er niets enorm spannends op het programma naast lezen en kuisen. 


Tuonane wikendi ijayo!*

*tot volgend weekend!


Reacties

Populaire posts van deze blog

wiki moja

karibu!