recap

 

A quick recap of the past days - 


Habari! Bij deze wil ik jullie snel even bijbenen over mijn activiteiten van de afgelopen dagen.


Donderdag ben ik samen met Ylona naar Karambezi Café geweest om iets te eten. Het eten daar heeft gelukkig ook enorm gesmaakt. De bedoeling was om een voorgerechtje te delen, en achteraf een hoofdgerecht en nagerechtje te nemen. Na het hoofdgerecht zaten we echter stampvol. We zullen dus nog eens moeten terugkeren voor het dessert. We zijn ook bevriend geraakt met Salim, een ober ter plekke, die ons veel heeft bijgeleerd over de Tanzaniaanse mentaliteiten. Naast het heerlijke eten en de vriendelijke werknemers, was ook het uitzicht een grote plus. Tutarudi!*

Vrijdag begon m'n dag lichtjes gestresst aangezien ik samen met Nona en Chelsea een poging wou doen om concerttickets voor Eric Nam en Coldplay te bemachtigen. Wat ons gelukkig gelukt is!! :D

Later die dag heb
ik afgesproken met Droene, Dae en Melissa (andere studenten uit Gent) in de buurt van de Belgische ambassade en zijn we samen iets gaan drinken (Central Park Cafe). Zij zullen in Mzumbe studeren maar besloten eerst een weekje Dar / Zanzibar te verkennen. 


Zaterdag stond de 'The Dope Flea Market' op het programma. Not gonna lie, deze was redelijk teleurstellend (véél kleiner dan aanvankelijk verwacht + het eten was niet zo lekker). Dus na het middageten ben ik rechtstreeks naar huis teruggekeerd om nog wat te lezen voor mijn bachelorproef. 


Zondag had ik normaalgezien afgesproken met mijn buddy (Vanessa) die me is aangewezen door de universiteit. We zouden naar een dessertencafé geweest zijn, maar doordat ze plots vanalle taken moest in orde brengen voor haar mama, zijn die plannen helaas niet door gegaan. 

's Avonds hadden we met de Gent-mensjes een 'De slimste mens ter wereld' quiz gepland, georganiseerd door Booto. Iedereen had ook iets van snacks mee waardoor het een heel gezellige avond is geworden. Booto had echt extreem veel tijd gestoken in de quiz en deze was dus ook zeer leuk. Ik ben zelfs tot in de finale geraakt 😊. Zeer blij over want ik had echt extreem veel stress om domme dingen te zeggen ><


En nu zijn we dus maandag. Ik ben net thuis van een uitstapje met Ylona (appartementgenootje), Vanessa (buddy) en de zus van Vanessa. We hebben gewoon wat geshopt voor schoenen (voor de mama van Vanessa) en zijn naar de supermarkt geweest. Ik ben echt extreem blij met m'n buddy. We komen zeer goed overeen en ze heeft nog vanalle leuke activiteiten in petto. 


Zo! Dat was mijn snelle recap. Mijn volgende post zal volgend weekend zijn waarschijnlijk, om een overzicht te geven van mijn oriëntatieweek op de campus die morgen begint.


Kwaheri! :D


*tutarudi: we zullen terugkeren

Reacties

Populaire posts van deze blog

wiki moja

orientation week

karibu!