enkele vooroordelen ontkracht

 

Mambo~! 


Vandaag ben ik hier simpelweg om enkele vooroordelen te ontkrachten :))


1. Allé Afrikanen zijn muzikaal en/of kunnen dansen


Al hoewel muziek een groot en belangrijk deel uitmaakt van het sociale leven hier, is niet iedereen aangeboren muzikaal. In het begin leek het soms wel alsof iedereen enorm getalenteerd was, maar ik merk in de pianoles steeds meer dat mijn vrienden even hard / harder moeten werken als / dan ik. Natuurlijk zijn er ook wel natuurtalentjes bij, maar het feit dat Afrikanen als muzikaler beschouwd worden, komt volgens mij louter voort omdat ze meer in aanraking komen met muziek beluisteren en produceren. Voor dans geldt zowat hetzelfde. Ook hier heb ik al wiggelende harken over de dansvloer zien passeren. 


2. Afrikanen zijn de hitte gewoon en zweten daarom minder


Ik ben zo blij dat ik dit kan ontkrachten 😅 Ik had aanvankelijk namelijk wat stress dat ik de enige zou zijn die moeite zou hebben met de warmte maar dit is totaal niet het geval. Iedereen heeft het (té) warm en iedereen is een sweaty mess. Wat me bovendien ook nog is opgevallen (en minder aangenaam is), is dat (vooral) de mannen vaak onaangenaam naar zweet ruiken ://


3. Allé Afrikanen hebben witte tanden


Ja, ik ben al mensen tegengekomen met prachtig stralende, natuurlijk witte tanden. Maar ik ben eveneens al veel mensen tegengekomen waarvan de tanden zich midden in een rottingsproces lijken te bevinden 😟


4. Allé Tanzanianen zijn vriendelijk


Over het algemeen vind ik Tanzanianen echt extreem lief. Helaas kan ik dit niet over de gehele bevolking doortrekken. Ik heb al verschillende vieze blikken gekregen van Tanzaniaanse vrouwen, puur uit jaloezie blijkt. Een blekere huid valt hier namelijk onder de schoonheidsidealen en deze idealen zijn zeer prominent aanwezig in het dagelijkse leven. Wat de mannen betreft, zijn er soms nogal zeer persistente types bij (op de rand van creepy soms). Zij willen soms niet begrijpen dat je niet met hen wilt omgaan en dat kan zeer vervelend zijn. Gewoon blijven negeren is de gouden tip haha


Sawa! Dat was het voor nu


Tutaonana~ <3





Reacties

  1. Nele, hoe kom je aan die vooroordelen. Je hebt een zwarte mama.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

wiki moja

orientation week

karibu!