some trips

 

Hey hey~  Karibu tena


Het is alweer een tijdje geleden sinds ik een blogpost geschreven heb, maar de afgelopen weken waren nogal zeer hectisch en vlogen voorbij. 

Maar ik ben dus terug om over een paar tripjes te vertellen die ik gemaakt heb met vrienden 😊


Kariakoo Market


Dus de eerste trip waar ik over zal vertellen is Kariakoo Market. Kariakoo is eigenlijk een wijk waarin de straten volstaan met marktkraampjes. In de ochtend ben ik samen met mijn Duitse vrienden, en Isaac (Tanzaniaanse vriend), vertrokken. We namen eerst de daladala en daarna de mwendokasi, dit is een bus die een eigen rijstrook heeft waardoor deze niet in het verkeer komt vast te zitten en dus zeer snel gaat (mwendo - gaan ; kasi - snel). Kariakoo zelf was zeer druk, met overal mensen die je proberen te lokken naar hun koopwaar. Isaac vertelde ons ook dat de prijzen die verkopers aangaven veel hoger waren dan normaal aangezien wij (Westerlingen) mee waren. Daarom wordt vaak aangeraden met een local mee te gaan omdat zij kunnen inschatten of je te hoog wordt aangerekend voor iets, of niet. Na een tijdje rondlopen werden we erg moe en hongerig. We zijn dan naar een Indisch restaurant gewandeld omdat Axel hier al 2 weken om zaagt 😅. Het was zeer lekker tho en een leuke afsluiter.


Pentecostal church


Een volgende uitstap die ik gemaakt heb, was naar de Pinksterkerk van Muriel (meisje dat ook aan UGent studeerde maar achteraf heeft besloten effectief in Dar te gaan wonen) en haar vriend Gerrion. Dit was wel een bijzondere ervaring voor mij aangezien dit eigenlijk de eerste kerkdienst is die ik bijwoon. De dienst was volledig in het Swahili, maar voor het zingen werd de lyrics geprojecteerd op een powerpoint slide show, en de preken werden een beetje voor mij vertaald door een andere vrouw in de kerk. 

Na de kerkdienst zijn we naar Jan's huis gegaan en achteraf naar het strand voor een picnic. 's Avonds zijn we ook samen pizza gaan eten. 


Mbudya Kisiwani


Een laatste trip waar ik hier nu over zal vertellen, is Mbudya Island. Mijn flatmate en ik werden uitgenodigd voor een verjaardagsfeest voor een vriend op dit paradijselijke eiland, en het was echt extreem leuk. By far de leukste uitstap tot nu toe. Het weer was prachtig, het water zalig en de vibes goed! 

's Avonds hebben we ook de zonsondergang meegemaakt op deze toplocatie. Dat was extreem mooi. Na de zonsondergang moest ik halsoverkop naar huis omdat ik nog een facetime gepland had met mijn bachelorproef promotor. 

Aangezien ik te laat zou komen (moest ik een auto genomen hebben), zei een vriend dat ik met hem op de bodaboda mocht. Ik heb de volle 5 minuten doodsangsten uitgestaan, maar na een tijdje merkte ik dat hij wel zeer voorzichtig reed en werd het zelfs leuk. Ik was ook stipt op tijd thuis voor de facetime.


Zo! Dat was het voor nu! Er staat nog heel veel waterpret en cultureel genot op de planning, samen met nog enkele blogposts, dus ik hou jullie allemaal nog wel op de hoogte! :D


Kwaheri!! 



 

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

wiki moja

orientation week

karibu!